در حال بارگذاری ...
در آیین پایانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان

 از خانواده مرحوم ایرج رنجبر هنرمند فقید تئاتر استان تجلیل شد

ایرج رنجبر، بازیگر پیشکسوت همدانی، روز سه‌شنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۱ به علت ایست قلبی درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، در آیین پایانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر از خانواده مرحوم ایرج رنجبر هنرمند فقید تئاتر استان تجلیل شد.
محسن «ایرج» رنجبر متولد سال 1337 در شهر همدان از سال 1355 فعالیت هنری خود را زیر نظر رضا کشانی در مرکز آموزش هنرهای نمایشی فرهنگ و هنر با نمایش «مستأجر» به نویسندگی رضا کشانی و کارگردانی نصرالله عبادی آغاز نمود و به‌عنوان عضو ثابت گروه نمایشی شبگرد به فعالیت هنری خود به‌عنوان بازیگر ادامه داد. با شروع جنگ تحمیلی نمایش «در شهر خبری نیست» به کارگردانی زنده‌یاد عباس شیخ بابایی را در سر پل ذهاب اجرا نمود. نمایش‌های «آنکه گفت آری، آن‌که گفت نه!» «سرناد» ازجمله فعالیت‌های ایرج رنجبر هنرمند پیشکسوت همدانی بود آخرین حضور رنجبر در نمایشنامه خوانی «آنتیگونه» اثر سوفکل به کارگردانی زنده‌یاد عباس شیخ بابایی است که در سال جاری در مجموعه تئاتر شهر همدان و تالار حافظ تهران  اجرا شد.
 




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران